Varför får löpare får tibial Benhinneinflammation?

Benhinneinflammation är en av de vanligaste skadorna hos löpare.

Tibial Benhinneinflammation eller Benhinneinflammation orsakas vanligtvis genom dragkrafter som utövas på musklerna som sitter över tibiabenet eller skenbenet.

Tibia ligger i den främre delen av benet. Hela skadetillståndet orsakar inflammation och akut smärta. Löpning i alltför intensiv takt är en av huvudorsakerna till detta tillstånd.

Detta tillstånd uppkommer för att dina muskler som är utformade för att se till att människokroppen kan ta sig vidare med varje steg får förslitningar.

Efterföljande komplikationer kan resultera i ökade stressnivåer som leder till mer allvarligare skada. Läs om benhinneinflammation på 117.se

Orsaker till Benhinneinflammation

Det finns ett antal vanligt förekommande orsaker till Benhinneinflammation. De vanligaste orsakerna är i grunden träningsfel och har ofta ett biomekaniskt ursprung då din kropp uppför sig ”fel” till normala rörelser. Andra vanliga orsaker till detta tillstånd är beskrivna nedan:

Hyperpronation

Detta är ett tillstånd där foten har ett steg som går inåt medan du springer. Detta ökar vridningen på nedre benen.

Dåliga skor

Användning av skor som inte är speciellt konstruerade för att springa eller slitna eller skor som inte är lämpliga för den typ av fot som en enskild person har, kan orsaka Benhinneinflammation.

.

Ändringar eller ökning i träning

Att ändra träningsdosen eller själva träningsmönstret plötsligt anses också vara en av de vanligaste orsakerna till Benhinneinflammation uppkommer.

 

Slutsats

Försök att vara medveten om ovanstående faktorer för att undvika Benhinneinflammation.

 

Varför är det viktigt att undvika viktträning?

Det är absolut ingen tvekan om att viktträning är ganska fördelaktig, men det kan visa sig vara skadligt för din kropp om du inte har någon aning om hur du ska utföra denna.

Om du inte vet vilken typ eller i vilken omfattning du ska utföra rätt träningspass kan du få följdproblem. En alltför intensiv träningsträning kan bli en fullständigt felaktig väg för dig som vill träna för att bli kroppsbyggare.

Det är av denna anledning nödvändigt för människor att lära sig mer om nästan vilken form av träningsform som helst innan de börjar träna sina träningsprogram.

Det finns många problem med viktträning. Därför finns det alltid ökad chans att människor utöver olämpliga metoder för viktträning vilket kan leda till följdproblem.

Muskelsträckning är en vanlig skada orsakad på grund av felaktig träning

Muskelspänningar (sträckning) är förmodligen en av de vanligaste skadorna som orsakats på grund av felaktig träning.

Bortsett från det faktum att muskelbelastning kan olämplig finns det faktorer som visar att felaktig viktträning också resulterar i tennisarmbåge och Benhinneinflammation.

Detta beror på det faktum att den felaktiga metoden för tyngdsträning antingen kommer att påverka musklerna kraftigt eller vrida lederna på ett negativt sätt.

Detta kommer att göra dina muskler eller leder utslitna.

Behandling och förebyggande av skador på träningen

Träning eller träningsskador kan hända när som helst och drabba nästan vem som helst.

Oavsett om du har en bra konditionsnivå eller är mycket erfaren idrottsman/kvinna kan detta uppkomma.

Även promenader eller jogging kan leda till skador som muskelbelastning. Du har dock möjlighet att avsevärt minska risken för att du drabbas av olika träningsskador genom att följa några viktiga träningsföreskrifter.

Innan vi redovisar dem kommer vi presenterar några av de vanligaste träningsskadorna.

 

 

Vanliga träningsskador

Individer skadar sig på olika sätt under träning. Några av de vanligaste träningsskadorna är:

  • Stukad fotled

  • Muskelbelastning eller sträckningar

  • Skulderskada

 

  • Benhinneinflammation eller skenklämma

  • Knäskador

  • Tendinit

Att förhindra träningsskador

Några enkla steg som kan vara till hjälp för att undvika skador när du tränar eller tränar kroppen är som följer:

Värm upp kroppen och kyla ner den

Du måste alltid börja träningspass med uppvärmningsövningar.

Försök att alltid sluta träningen med en nedkylningsperiod.

Det hjälper kroppen att göra sig redo för korrekt träning. Uppvärmningsövningar ökar hjärtfrekvensen gradvis och mjukar också upp dina leder och muskler.

Det gör att du kan träna och öva på olika övningar på det mest fördelaktiga sättet. Att cykla, hoppa rep och jogga på plats i tio minuter är några av de vanligaste uppvärmningsövningarna.

Stretching

Att stretcha kroppen både före och efter träning kan bidra till en ökad flexibilitet. Det hjälper också till att förebygga skada i mycket stor utsträckning.